Η πρώτη εβδομάδα της νέας χρονιάς έχει να μας δώσει τρεις ενδιαφέρουσες ταινίες, οι οποίες κυκλοφόρησαν χθες στις κινηματογραφικές αίθουσες.  Στην πρώτη ταινία, «Destroyer», πρωταγωνιστεί η Νικόλ Κιντμαν, η οποία ακόμα μια φορά, όπως συνηθίζει, την τελευταία 20ετία, μεταμορφώνεται και γίνεται αγνώριστη. Η Νικόλ Κιντμαν δείχνει ότι δεν φοβάται τους δύσκολους ρόλους, όπως επίσης, δεν φοβάται να τσαλακώνει τον εαυτό της και αυτά την ανταμείβουν ακόμα μια φορά με μια υποψηφιότητα για Οσκαρ γυναικείου ρόλου.

Στην σκηνοθεσία της ταινίας, μια ακόμα δυναμική γυναίκα, η Κάριμ Κουσάμα (θυμηθείτε από την πρώτη της ταινία «Girlfight» το 2000 και το «The Invitation» του 2015). Δυο αξιόλογες γυναίκες και ένα αξιοπρεπές καστ ίσως συνθέσουν μια καλή ταινία που αξίζει να παρακολουθήσουμε. Το αν θα τους αντέξει «το πανί» θα φανεί στο χειροκρότημα.

Trailer ταινίας

Στην υπόθεση της ταινίας, η Κίντμαν, υποδύεται την Εριν Μπελ, μια πρώην αστυνομική ντετέκτιβ του Εγκληματολογικού τμήματος, του Λος Άντζελες, που επιστρέφει για να έρθει αντιμέτωπη με μία υπόθεση που έχει θάψει στο χρονοντούλαπο της προσωπικής της ιστορίας. Το παρελθόν όμως επιστρέφει, μαζί με τον αρχηγό της συμμορίας, που της στοίχισε κάθε ιδεαλιστική πίστη στον νόμο και την τάξη. Τι θα επιλέξει αυτή τη φορά;

Κλιντ Ίστγουντ

Η δεύτερη πρόταση, είναι η ταινία «Το πράσινο βιβλίο». Ο Πίτερ Φαρέλι σκηνοθετεί για πρώτη φορά κοινωνική ταινία (θυμηθείτε «Ηλίθιος και πανηλίθιος», «Κάτι τρέχει με την Μαίρη», «Έπτά μέρες φαγούρα») και το «Πράσινο βιβλίο» σύμφωνα με πολλά δημοσιεύματα οδεύει προς τα  Όσκαρ. Τι λέτε, μπορεί να το κερδίσει; Προς το παρόν η Ένωση κριτικών και ιστορικών του σινεμά έδωσε στην ταινία δυο βραβεία, αυτό καλύτερης ταινίας για το 2018 και άλλο ένα στον πρωταγωνιστή της ταινίας, Βίγκο Μορτενσεν, το βραβείο καλύτερου ηθοποιού.

Στην υπόθεση της ταινίας, την δεκαετία του ΄60, ο Τόνι Λιπ, πορτιέρης από μία Ιταλό-αμερικανική γειτονιά του Μπρονξ, προσλαμβάνεται ως οδηγός του Δρ. Ντον Σίρλεϊ, ενός παγκοσμίου φήμης αφροαμερικάνου πιανίστα, για να τον συνοδεύσει σε μία περιοδεία από το Μανχάταν στον βαθύ Αμερικάνικο Νότο. Οι δυο τους θα πρέπει να κινηθούν στηριζόμενοι στο «Πράσινο Βιβλίο», που θα τους υποδείξει τα ελάχιστα καταλύματα, εστιατόρια κτλ που ήταν τότε ασφαλή για τους Αφροαμερικανούς. Συναντούν τον ρατσισμό, διάφορους κινδύνους, αλλά και στοιχεία ανθρωπιάς, ενώ σε αυτό το ταξίδι, αναγκάζονται να βάλουν στην άκρη τις διαφορές τους και να επιβιώσουν σε μια διαδρομή ζωής.

Trailer ταινίας

Η τρίτη ταινία που παρουσιάζει ενδιαφέρον είναι η νέα ταινία του Κλιντ Ιστγουντ. «Το βαποράκι» είναι τεσσαρακοστή ταινία του, πίσω από τις κάμερες και εβδομηκοστή δεύτερη, μπροστά από τις κάμερες. Κλιντ ΊστγουντΑν και μετά την ταινία «Γυρίσματα της ζωής» είχε δηλώσει ότι θα «συνταξιοδοτηθεί» από την υποκριτική.  Τελικά δεν το πραγματοποίησε και βαδίζει στα χνάρια του Γούντι Αλεν, βγάζοντας μια ταινία τον χρόνο και παραμένοντας δημιουργικός και κινηματογραφικά ενεργός.

Την υπόθεση της ταινίας, την εμπνεύστηκε από ένα άρθρο της εφημερίδας New York Times, το οποίο δημοσιεύτηκε το 2014, και αφορά σ’ έναν ηλικιωμένο άντρα, ο οποίος γίνεται «Βαποράκι» για να μεταφέρει τεράστιες ποσότητες ναρκωτικών. Ο Κλιντ Ιστγουντ υποδύεται εδώ, έναν άντρα της πραγματικής του ηλικίας, τον Ερλ Στόουν, βετεράνο του πολέμου της Κορέας, ο οποίος ζει απομακρυσμένος από την οικογένεια του λόγω του χαρακτήρα του. Ο Ερλ Στοουν είχε μια άστατη ζωή, και αυτό ήταν η αιτία που τον χώρισε η γυναίκα του. Έτσι αναλαμβάνει να γίνει βαποράκι για να δείξει και να αποδείξει ότι μπορεί να φανεί χρήσιμος, ειδικά στην κόρη του, την οποία  υποδύεται η πραγματική κόρη του Κλιντ Ίστγουντ, Αλισον Ιστγουντ. 

Κλιντ Ίστγουντ

Από την άλλη μεριά, ο Κόλιν Μπέιτς (Μπραντλεϊ Κούπερ) είναι πράκτορας της Δίωξης Ναρκωτικών και προσπαθεί να ανακαλύψει το πως διακινούνται τα ναρκωτικά στην περιοχή, όπως επίσης να αποδείξει στον προϊστάμενο του τις ικανότητες του,(Λόρενς Φισμπερν) που τον πιέζει να δώσει ένα τέλος.

Trailer

Η νέα χρονιά μας φέρνει δυο δυνατές αστυνομικές ταινίες. Από την μια, η αγνώριστη Νικόλ Κιντμαν, στον ρόλο της αστυνομικού, που παλεύει με το παρελθόν της, και από την άλλη, ο Κλιντ Ίστγουντ, ο οποίος συνεργάζεται με το Μεξικάνικο Καρτέλ περνώντας στην παρανομία. Στην μέση, ο ρατσισμός που συναντούσαν οι Αφροαμερικάνοι την δεκαετία του ΄60 στο νότο των ΗΠΑ, κατάσταση η οποία παραμένει επίκαιρη ακόμη και σήμερα. Ραντεβού για τα καθιερωμένα κινηματογραφικά μας νέα την επόμενη Παρασκευή.

Ανδρέας Ελματζόγλου

a.elmatzoglou@gmail.com

FB/TWITTER: Andreas Elmatzoglou

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here